Може статися так, що Україна не зможе експортувати весь обсяг зібраного врожаю.

Рівень врожаю у 2018-му буде не меншим, ніж у попередньому сезоні, незважаючи на пізній початок посівної.

Про це заявив перший заступник міністра аграрної політики і продовольства Максим Мартинюк.

За його словами, аграрії очікують зібрати близько 60 млн тонн врожаю, що гарантує забезпечення продовольчої безпеки, високий експорт і стабільні надходження валютної виручки. Однак усе це також призведе і до того, що аграрну галузь очікує колапс на залізниці.

Функція забезпечення тягою залишається повністю у підпорядкуванні держави, хоча реформою УЗ і передбачена поступова лібералізація. Однак з огляду на те, що це найбільш вигідний сегмент cargo-перевезень, УЗ не поспішає прощатися з ним на користь приватних операторів. Тому в експортному сезоні 2018/2019 ми будемо діяти в умовах залізничного статус кво. На сьогодні УЗ має близько 2000 електровозів і стільки само тепловозів, але їх знос перевищує 90%. Парк локомотивів потрібно оновлювати і збільшувати, інакше рано чи пізно УЗ не зможе виконати взяті на себе зобов’язання через банальну несправність. На жаль, обсяг закупівель нової техніки – кілька десятків одиниць – не може зрівнятися з потребою, яка обчислюється сотнями“, – пише чиновник.

Проблеми перевезень врожаю виникли не так давно, у зв’язку зі збільшенням обсягу врожаю і зростанням експорту.

Довгий час експерти пов’язували цю проблему із дефіцитом вагонів. Однак на практиці виявилося, що після збільшення їх кількості майже на 30% минулого року помісячні обсяги зернового експорту від цього не зросли.

В одного агрохолдингу з топ-5 є власний парк із 300 вагонів, і вони простоюють в очікуванні відправки з гнітючою регулярністю. “Укрзалізниця” не встигає забезпечити їх транспортування. Це і підводить нас до першопричини проблеми: дефіциту тяги, локомотивів“, – констатує Максим Мартинюк.

На думку Мартинюка, може статися і так, що Україна просто не зможе експортувати весь обсяг зібраного врожаю. У зв’язку із цим українські аграрії отримають рекордні перехідні залишки, які будуть тиснути на ринок і знижувати зацікавленість аграріїв у сільгоспвиробництві. Усе це це може призвести до зниження ВВП наступного року.

За прогнозами заступника міністра, так чи інакше, Україна вийде на врожай, порівнянний із минулорічним, а експорт складе близько 45 млн тонн. При цьому деякі учасники ринку прогнозують зростання врожайності на 2-4 млн тонн.

Мартинюк продовжує наполягати на лібералізації ринку перевезень і ліквідації монополії.

Без радикальних заходів, без лібералізації залізничних перевезень, доступу приватних операторів до ринку тяги, за умов константи ємності внутрішнього ринку “Укрзалізниця” може мимоволі стати стопером розвитку агропромислового комплексу та економіки України в цілому“, – резюмував заступник міністра.

Нагадаємо, раніше Максим Мартинюк заявив про те, що обсяги посівної 2018 року не поступаються торішнім.

LB.ua

Александра Ильченко

Ніщо так не прикрашає наш агросектор, як блондинки 🙂

Відповісти

Введіть свій коментар!
Вкажіть, будь ласка, своє їм'я